zkusenosti s phiten?
Phiten 10.11.2013 23:31:02
>> skritek Hugo, 10. 11. 2013 23:18:22
Ano, souhlas – rozbalí, vyzkouší a zjistí, že je mu náhrdelník dlouhý nebo krátký a vyměníme. To jsme dělali nesčetněkrát a to není problém.
Špidla se ale dožadoval zkoušení a nošení 14 dní a následně vrácení zboží. A o tom byl náš spor. Zákon chráni spotřebitele v tom, aby sis šaty vyzkoušela. Ne abys je 14 dní nosila a potom si řekla, že je vlastně nechceš :))
Skritek Hugo 10.11.2013 23:40:13
>> Spidla, 10. 11. 2013 23:26:50
JJ, ja vim, jednou mi prislo zbozi poskozene a vraceni nebyl problem. Zkusenost s tim, ze bych to ja znicila a vracela, tak to nemam. Jsem sice drza, ale tak moc ne
jm1 10.11.2013 23:51:14
>> Phiten, 10. 11. 2013 23:31:02 … vyměníme…
Vy stále nechápete, o co v tom paragrafu jde (nebo to tady na nás hrajete )
Zákon nemluví o výměně zboží kus za jiný kus , ale o jeho vrácení, resp. výměně typu zákazník odešle zboží (klidně i nošené – v případě šperku třeba jednou na ples , ale bez zjevného opotřebení ), a Vy odešlete peníze.
Statenice
Spidla 11.11.2013 00:01:15
Tak at uzavreme debatu mezi mnou a pani Phiten Ja jsem tvrdil ze zbozi mohu 14 dnu zkouset a pak ho vratit, s cim Phiten nesouhlasil. Ja si myslim ze 14 denni lhuta na vyzkouseni je dana zakonem.
Pani Phiten mi napsala toto stanovisko: My tvrdíme, že zákoník chrání spotřebitele v tom smyslu, že má právo si náhrdelník – náramek a podobně vyzkoušet a v případě, že mu nevyhovuje, má právo ho vrátit. Ale ne nosit a používat 14 dní a následně vrátit.
Takze jsem rad, ze zakonu bylo dano zadost a preji dobrou noc.
Phiten 11.11.2013 00:19:59
>> jm1, 10. 11. 2013 23:51:14
Zatím se nestalo, že by produkt nechtěli vůbec. Zákazníci pouze chtěli změnit rozměr – proto jsem psala o výměně. Kdyby zákazník vrátil zboží s tím, že dle zákona odstupuje od smlouvy, tak se mu samozřejmě vrátí peníze. Diskuze se Spidlou byla o něčem jiném – on tvrdí, že si může produkt 14 dní nosit a následně obnošený vráti.
Phiten 11.11.2013 00:21:22
>> Spidla, 11. 11. 2013 00:01:15
docela nerozumím, v čem je rozdíl – naše minulé stanovisko znělo stejně :)
Phiten žena Včera 23:31:02 uprav smaž
>> skritek Hugo, 10. 11. 2013 23:18:22
Ano, souhlas – rozbalí, vyzkouší a zjistí, že je mu náhrdelník dlouhý nebo krátký a vyměníme. To jsme dělali nesčetněkrát a to není problém.
Špidla se ale dožadoval zkoušení a nošení 14 dní a následně vrácení zboží. A o tom byl náš spor. Zákon chráni spotřebitele v tom, aby sis šaty vyzkoušela. Ne abys je 14 dní nosila a potom si řekla, že je vlastně nechceš :))
Statenice
Spidla 11.11.2013 07:06:52
>> Phiten, 11. 11. 2013 00:21:22
Nase stanovisko nezni stejne a alespon jste uznala ze si zakaznik muze zbozi zkusit coz jste popirala. A jestli ho bude zkouset sekundu nebo 14 dnu pro vas stale plati, ze kdyz odstoupim od smlouvy vy to musite akceptovat. Dale to uz vazne nema cenu resit , zeptejte se pravniku
rudo 11.11.2013 07:13:09
spolocnost kde rozhuduju pravnici namiesto zdraveho rozumu je v totalnej prdeli
Plzeň
Luthi 11.11.2013 07:14:13
>> Phiten, 11. 11. 2013 00:19:59
Nicméně je to opravdu tak. Neříkám, že bych to využívala, ale podle zákona si s ním spotřebitel ty dva týdny může dělat, co chce. Tudíž je možné výrobek zkoušet a potom si to rozmyslet a odstoupit od smlouvy. Stav zboží nemá na toto právo žádný vliv. Maximálně pokud by bylo zboží poškozené, může si prodejce od vracené částky odečíst částku adekvátní poškození. V každém případě zboží se vrací z různých důvodů – ne jen kvůli špatné velikosti – to zákon neudává, proto se tomu říká „bez udání důvodu“. Asi to nemá ale smysl omílat pořád dokola.
Phiten 11.11.2013 08:10:23
>> Spidla, 11. 11. 2013 07:06:52
Nemusím si ptát právníků – stačí číst odstavec číslo 10 toho stejného paragrafu:
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
Takže pokud budete 14 dní s vysavačem luxovat, mám jako prodejce dvě možnosti. Buď vysavač označit v e-shopu jako použitý a prodat ho se slevou (tu slevu potom samozřejmě dle výše uvedeného ustanovení odečíst od sumy, kterou Vám vracím) anebo ho nechat v servisu vyčistit a uvést do původního stavu a opět sumu za servis odečíst od té sumy, kterou Vám vracím.
Můžete se teď pro změnu na to zeptat svých právníků :)
Phiten 11.11.2013 08:12:43
>> Luthi, 11. 11. 2013 07:14:13
Ano, může si dělat co chce – ale nese riziko, že mu případné opotřebení výrobku odečtu od sumy, kterou mu vracím – viz výše uvedené ustanovení zákona.
Vám by se taky nelíbilo koupit si v e-shopu šaty, které před Vámi někdo 14 dní nosil.
A samozřejmě, můžete odstoupit bez udání důvodu, to jsem nikde nepopírala – a je to uvedeno v podmínkách.
Nicméně prozatím se tak nestalo a pouze jsme měnili zboží z důvodu nevyhovujícího rozměru.
jm1 11.11.2013 08:24:46
>> Ph"iten, 11. 11. 2013 08:10:23 …pokud budete 14 dní s vysavačem luxovat, mám jako prodejce dvě možnosti…
Vysavače či notebooky nechme těm, co se jich prodejem doopravdy živí, nejen o tom mluví, a pojďme k sortimentu Vašemu.
Náhrdelník aj. šperk se IMHO nemůže „opotřebovat“, a ani 14 dní neustálého nošení na něm nebude vidět. Maximálně ztratí trochu své „léčivé síly“ ⇒ žádné významné „skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží“ při vracení nebudou, resp. budete je u eventuálního soudu velmi obtížně odůvodňovat …
Praha - Vršovice
Chrosel 11.11.2013 08:46:58
>> Phiten, 11. 11. 2013 08:12:43
Dobré ráno,
tak asi jsme si tu všichni už řekli, co jsme říct chtěli, aspoň co mě se týká tak diskuzi nic nového nepřinesu a byť nejsem právě váš budoucí zákazník, chápu že podnikání není žádný med a člověk dělá, co umí.
Od nezáživné diskuze o nataženém lýtku ( na toho chudáka, co ho bolí, dnes už nikdo ani nevzpomene ) jsme se dostali k ochranným známkám, voodoo, Občanskému zákoníku.
Nezbývá mi, než vám poděkovat za účast v diskuzi – bez vás by už dávno vyšuměla jako to bolavé lýtko.
Rovněž děkuji všem zúčastněným, kteří svými kliky pod příspěvky udělovali diskuzi patřičnou dynamiku.
Všem bez rozdílu vyznání přeji pěkný den a týden, ať to nám, kdo běhají, běhá, podnikatelům podniká, zaměstnancům pěkně utíká ( plus Rudovi ve vodě ) a už se těším na další víkend, snad najdeme nějaké podobně zajímavé téma.
Statenice
Spidla 11.11.2013 09:14:02
>> Phiten, 11. 11. 2013 08:12:43 Me by jen zajimalo jak budete urcovat miru opotrebeni
.. vysavač označit v e-shopu jako použitý a prodat ho se slevou (tu slevu potom samozřejmě dle výše uvedeného ustanovení odečíst od sumy, kterou Vám vracím) V tomto vam preji hodne stesti, to si rovnou koledujete o soudni spor.
Statenice
Spidla 11.11.2013 09:15:50
I ja se priklanim k tomu uzavrit toto SPONZORSKE OKENKO
Phiten 11.11.2013 13:22:40
>> Spidla, 11. 11. 2013 09:14:02
A já bych to taky ráda uzavřela. Když totiž někdo opakovaně obhajuje svojí myšlenku 14-ti denního zkoušení, používání a nošení produktů zakoupených v e-shopu a poté vrácení těchto produktů prodejci – tak to mluví samo za sebe :)) nemá smysl to komentovat :))
Statenice
Spidla 11.11.2013 14:26:39
>> Phiten, 11. 11. 2013 13:22:40 Nekdo tu nehraje fer hru, staci pre precit jak se vas nazor menil v case
Phiten žena 16.08.2013 10:18:23
>> Spidla, 16. 08. 2013 09:19:29
dost těžko můžeme prodávat náplasti Phiten s možností vrácení. Navíc – možnost vrácení náhrdelníků, to by byla skvělá půjčovna :)) ****Já osobně bych taky ráda zdarma vyzkoušela všechny druhy a designy.****
Když si koupíte auto, taky za prvních 10 minut jízdy nepoznáte, zda s ním budete spokojen anebo ne :)
Pokud zakoupíte bandáž (obyčejnou) a nějak moc nepomáhá, jdete jí vrátit?
My nikoho nenutíme kupovat Phiten. Lidé si produkt můžou vyzkoušet přímo na prodejně. Osobně neznám nikoho, kdo by bandáž Phiten vyzkoušel a nekoupil si ji.
Phiten žena 16.08.2013 10:32:17
>> Spidla, 16. 08. 2013 10:26:42
Podšívka? A proč? Máte nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní, pokud zakoupíte zboží v e-shopu. Ale zboží vracíte v originálním obalu a nepoužité. Určitě to nefunguje tak, že by jste 2 týdny s náhrdelníkem běhal, sprchoval se a následně by jste si řekl, že by jste chtěl vlastně jinou barevnou kombinaci a takto by to šlo dokola třeba půl roku. Ten zákon je na ochranu spotřebitelů, ale nikoliv na zneužívání e-shopů…
Phiten žena Včera 23:31:02 uprav smaž
>> skritek Hugo, 10. 11. 2013 23:18:22
Ano, souhlas – rozbalí, vyzkouší a zjistí, že je mu náhrdelník dlouhý nebo krátký a vyměníme. To jsme dělali nesčetněkrát a to není problém.
runtachykard72 11.11.2013 14:52:05
>> Phiten, 10. 11. 2013 15:01:03
vzor asertivneho prístupu,,precedentný prípad ukamenovania bosorky :-o..hon na čarodejnicu.
Praha
PFilo 11.11.2013 15:50:45
>> runtachykard72, 11. 11. 2013 14:52:05
Trochu OT ale když tu někdo zmínil ty plusy a minusy pod příspěvky, nezdá se ti, že ti lidi píšou mínusy ( i v jiných vláknech ) spíš kvůli tý fakt …jak to říct slušně… divný fotce co máš v profilu ?
Tak trochu narcistní ne?
Praha - Vršovice
Chrosel 11.11.2013 15:59:16
>> PFilo, 11. 11. 2013 15:50:45
Ono to už někde zaznělo, myslím. Snažíme se být korektní a pokud možno nesklouzávat k osobním výpadům, i když někdy ( viz. výše tohle vlákno ) to dá dost sebeovládání.
Proti tomu taková fotka není vůbec nic. Hlavně když pohled fotografa nešel ještě víc dolů, ne? Každýho věc.
Phiten 11.11.2013 17:10:12
>> Spidla, 11. 11. 2013 14:26:39
Nerozumím. Vše je OK. Zboží vracíte v originál obalu a nepoužité. Obal otevřete, vyzkoušíte, zjistíte, že náhrdelník nechcete, vrátíte do obalu a pošlete zpět. Kde je problém?
Asi máme slušné zákazníky. Když zjistili, že dodaný produkt nevyhovoval, opět zabalili a poslali zpět na výměnu (máme otevíratelné obaly – není nutné je trhat a stříhat – stačí slušně otevřít a následně vložit produkt zpět a zavřít).
Já Vám pořád opakuji dokola to stejné – co evidentně nechcete pochopit. Že lhůta 14 dní není určena na zkoušení, nošení a používání výrobků zakoupených v e-shopu. Zatímco Vy jste opakovaně tvrdil, že tato lhůta je učena právě ke zkoušení produktů. Zde se náš názor rozchází. Ten náš má oporu v odst. 10, zatímco o zkoušení produktů ve lhůtě 14 dnů žádný zákon nemluví. Zjevně Vám ale dělá problém tento fakt akceptovat :))
Phiten 11.11.2013 17:13:05
>> jm1, 10. 11. 2013 23:51:14
Nerozumím tomu, proč by jste nosil na ples šperk, který Vám nevyhovuje. Anebo vyhovuje, ale nechcete za něj platit? Tak si ho půjčíte z e-shopu? Tak fajn, v tom případě není co dodat:)))
Eulenspiegel 11.11.2013 17:22:36
Třeba u sluchátek je tohle „zkoušení“ naprosto běžná praxe. Člověk si vybere sluchátka, objedná si je, vyzkouší a když zjistí, že mu vyhovují, nechá si je. Když ne, pošle je zpátky do e-shopu a vybere si jiné… Dělá se to tak často a ještě jsem neviděl, že by s tím kdokoli měl problém. Jak je to ošetřeno v zákoně, to netuším a chápu, že Vaše výrobky se od sluchátek poměrně liší, ale stejně to sem napíšu, jako takový příklad.
jm1 11.11.2013 17:33:13
>> Phiten, 11. 11. 2013 17:13:05
Proč? Třeba aby si zákazník vyzkoušel, zda skutečně i v jeho případě funguje jinak neověřitelný příslib nabízející „…podporu dobrého zdraví, energie a pohody…“
Eulenspiegel 11.11.2013 17:35:20
A ještě jedna věc (a teď to neberu jako útok na konkrétně VÁŠ e-shop, nebo na nikoho konkrétního, spíše obecně) – lidé se rádi vracejí tam, kde jsou spokojení. V západních zemích a dejme tomu v USA to (dle mé zkušenosti) velmi dobře vědí. Často vám vrátí peníze a bez údání důvodu si vezmou zpátky výrobek i když ze zákona nemusí. Člověk často dostane omluvu i za dejme tomu drobnou vadu výrobku zapříčiněnou ne-úplně-košer zacházením. Nikdo se většinou (kromě extrémních případů) neohání zákonem a tím, že nic takového neudělá, protože nemusí Proč? Protože prodejce si moc dobře uvědomuje, že když bude zákazník spokojený, vzpomene si, kde s ním dobře zacházeli a kde problémy řešili k jeho spokojenosti. Prodejci se totiž dlouhodobě vyplatí poslouchat často i protivné zákazníky, kteří si vymýšlejí. Ví, že se k němu vrátí. To, že toho lidé občas zneužívají je samozřejmě věc druhá, ale stejně by se nad tím mohla spousta českých prodejců zamyslet, než se začne ohánět tím, že žádné peníze vracet nemusí. A znovu opakuji, je to jen můj názor k danému tématu, v žádném případě tím neútočím na české prodejce výrobků phiten.
Statenice
Spidla 11.11.2013 18:59:35
>> Phiten, 11. 11. 2013 17:10:12 Ja uz jsem se vam ke vsemu vyjadril nemam co bych dodal. Muj nazor stoji proti vasemu a nema smysl se v tom dale rypat. Nic noveho to neprinese. O tom jestli kratite prava spotrebitele tvrzenim ze zakaznik nema pravo zbozi zkouset jak jste psala vcera a kdyz nebude vyhovovat tak odstoupit od smlouvy ponechme na COI Jihomoravskeho kraje, kam jsem vcera podal podnet, pokud se tim bude zabyvat at rozhodne. DIky
runtachykard72 11.11.2013 19:34:17
*>> PFilo, 11. 11. 2013 15:50:45 nerúhaj sa človek altruista,,je(telo) z dizajnérskej dielne pána boha(dostal som angažmá,je to prezent) a jelikož som mu zan vdačný-denno denne ho vylepšujem,zveladujem ho,správam sa k nemu zodpovedne a s úctou.. a ono ma potom v rozhodujúcich,rezolútných momentoch eventuálne podrží.(o rok maratón za 2:50)
- je indikátorom korektnej cesty,určuje kurz smer človeka(mladých ludí),ktorý hladá pozitívny impulz v tejto konzumnej sebeckej obeznej spoločnosti.nech žije vôla a človek sa pozerá len na dobre veci.
..a takt je nevyslovenou častou umojich ídei a myšlienok.
runtachykard72 11.11.2013 19:36:26
…
Phiten 11.11.2013 20:47:15
>> Spidla, 11. 11. 2013 18:59:35
V pořádku. Náš názor má oporu v zákoně a o případném výsledku kontroly (pokud se tímto podnětem bude ČOI zabývat) Vás budeme zcela jistě informovat.
Phiten 11.11.2013 20:48:22
>> Eirrikr, 11. 11. 2013 17:35:20
Souhlasím. Ale jedna věc je vyjít zákazníkům vstříc a druhá věc je fungovat jako bezplatná půjčovna – v tom je opravdu velký rozdíl..
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.