Rady za pět minut dvanáct [článek]
apowell 10.05.2008 09:54:56
Včera jsem vypil tolik pěnivých iontových nápojů, že snad v pražkých ulicích už nebudu žádný ionťáky potřebovat
Praha, Ďábličák
dvorka 10.05.2008 14:26:50
„Pokud jde o pití, pokud bude opravdu teplo, tak v druhé půlce dejte
přednost spíše ionťáku…“
nejsem odborník, ale udělal bych to přesně obráceně – hned od začátku
(a pravděpodobně i před během) bych pil oiťák, abych se vyhnul
dehydrataci. v druhé půlce už mají někteří běžci problémy se
žaludkem a stejně tak i já ke konci spíš přecházím na vodu.
mých 5 centů ;^)
mskorpil 10.05.2008 22:14:30
>> dvorka, 10. 5. 2008 14:26:50
Nebudu ti vymlouvat tvoje rozhodnutí ale většina úmrtí při maratonech z posledních let byla zapřičiněna dehydratací způsobenou tím, že mimobuněčná tekutina obsahovala více minerálů než ta buňečná a tím pádem dehydratované buňky uvolňovali vodu do mimobuněčné tekutiny.
Praha 2
Serža 10.05.2008 23:51:08
>> dvorka, 10. 5. 2008 14:26:50
no, organizmus má při zpracování vstupů cca 30–60 minut zpoždění (pokud nejde o čistý cukry), takže pijete na to, co bude za tuhle dobu, tedy (podle rychlosti běžce) například piju na 20.km abych na 30.km neměl žízeň…takže bych asi volil střední cestu – na začátku má tělo minerálů dost a žaludek je OK, tedy pít vodu. kolem půlky spíš ionťáky a v závěru přecházím na čaj nebo melouny, protože mám žaludek rozhozenej a minerály z ionťáku už stejně nestačím využít…
MZ 11.05.2008 06:17:07
>> mskorpil, 10. 5. 2008 22:14:30
no to je povzbuzující příspěvek pár hodin před startem mého prvního maratonu Přeji tedy všem běžcům, aby jejich buněčná tekutina obsahovala během závodu víc minerálů, než ta mimobuněčná
administrator 03.04.2010 13:32:28